poniedziałek, 10 lutego 2014

Jak znaleźć dobrą nianię?

Witajcie, 
dzisiaj chciałabym wprowadzić w to miejsce cykl, który będzie kręcił się wokół szeroko pojętej tematyki dziecięcej. Mam nadzieję, że ten cykl pozwoli mi zebrać w kupę moje doświadczenia pracy z dziećmi oraz będzie stanowić dodatkową motywację do rozwoju w tym kierunku. Wprawdzie sama nie mam jeszcze dzieci, ale chciałabym tu zamieszczać notki pisane z perspektywy cioci, niani i pedagoga. 

Zatem do dzieła!;)

Dzisiaj chciałabym Wam napisać o sposobach szukania niani.

1. Serwis niania.pl

Jest to baza dla niań i rodziców, która ułatwia zarówno znalezienie niani, jak również zaczęcie pracy w tymże charakterze. Jednakże wiem, że liczba miast jest mocno ograniczona co jest minusem, ale mam nadzieję, że serwis będzie się rozwijał i będzie lepiej. Dla przyszłych niań to jest ułatwienie startu w tym zawodzie jeżeli nie macie nikogo, kto mógłby Was polecić;)

Plusy:
+ dobry sposób na znalezienie niani, jeżeli nie ma się znajomych (bo np. dopiero się przeprowadziliście do danego miasta),
+ duży wybór niań,
+ ułatwienie dla osób, które jeszcze nie mają doświadczenia, ale też możliwość znalezienia kolejnej pracy, kiedy nie mamy znajomych, którzy kogoś szukają

Minusy:
- nie wiadomo na jaką osobę się trafi, dlatego warto się przyłożyć do wyboru osoby spośród kandydatek, 
- jeżeli chodzi o nianie one również w tym przypadku muszą uważać - zasada ograniczonego zaufania działa w obie strony;)

2. Lokalne portale informacyjne

Jakimś pomysłem jest również zamieszczenie ogłoszenia na portalu miasta, w którym mieszkacie. To dotyczy zarówno niań, jak również rodziców poszukujących opiekunki. Plusy i minusy są takie same jak w punkcie pierwszym. 

3. Z polecenia

To chyba najbezpieczniejszy sposób szukania niani, a to z tego powodu, że szukając kogoś przez znajomych czy rodzinę mamy większą pewność, że trafimy na tą właściwą osobę, która dobrze zaopiekuje się dzieckiem. Być może nawet macie znajomych, którzy zatrudniali nianię i to oni mogą Wam kogoś polecić. W tym przypadku łatwiej jest uniknąć zatrudnienia osoby, która np. okaże się złodziejką lub po prostu będzie się znęcać nad dzieckiem. 

Na co zwrócić uwagę na rozmowie z przyszłą nianią?
  • Na doświadczenie 
To czy osoba, która się ubiega o pracę niani ma za sobą jakieś doświadczenia związane z pracą z dziećmi jest dość ważne. Dzięki temu mamy jakiś ogląd tego, czy da sobie radę z dzieckiem. Jednakże nie jest to dla mnie kluczowy punkt, ponieważ sama kiedyś zaczynałam i wszystkiego się uczyłam, a w efekcie chłopiec, którym się opiekowałam mówił na mnie ciocia-niania. Moim zdaniem jest pewna cecha nieco ważniejsza, a mianowicie...
  • Zaangażowanie i chęć do rozwoju
Jak już wspomniałam ja też kiedyś zaczynałam i byłam całkiem zielona w opiece nad dziećmi i ich pielęgnacji. Jednakże bardzo mi pomogło to, że przed rozpoczęciem pracy spędziłam znaczną część weekendu z rodziną, w której pracowałam i mogłam wszystko wstępnie ogarnąć i poznać się z małym wychowankiem. Po kilku dniach wszystko szło mi bardzo sprawnie i z małym mieliśmy bardzo dobry kontakt. 
  • Metody wychowawcze
Zanim zatrudnicie nianię warto ją wypytać o metody wychowawcze oraz pomysły na spędzenie czasu z dzieckiem. Wprawdzie później i tak wszystko wychodzi w praniu, ale ważne, żeby osoba, która będzie się zajmować Waszą pociechą miała jakiś pomysł na siebie. 
  • Pierwsza pomoc
Warto również zapytać o to czy będzie umieć sobie poradzić w momencie, kiedy np. dziecko się zakrztusi, albo stanie się coś innego...podstawowa znajomość zasad pierwszej pomocy okazuje się być niezbędna w pracy z dzieckiem...
  • Strój
To wbrew pozorom dość ważny element. Otóż jeżeli osoba, z którą rozmawiacie ubiera się wyzywająco istnieje możliwość, że zainteresowanie dziecka będzie skierowane również na inną osobę... W prawdzie nie jest to pewny wyznacznik tego, że niania zacznie Wam podrywać partnera, ale ubiór już nam coś mówi o tej osobie. Ja zawsze starałam się ubierać tak, żeby było mi wygodnie i żeby mi nie było żal ubrań jak się pobrudzę;p. 
  • Sposób bycia
Sposób bycia też określa osobę, którą mamy zatrudnić i warto mu się przyjrzeć. W końcu jeżeli nie polubimy osoby, której chcemy powierzyć dziecko to nie musimy jej zatrudniać - w końcu niania to taki trochę przyszywany członek rodziny, dlatego też warto wybrać osobę, którą polubi zarówno dziecko, jak i Wy.

  • Nałogi
To również jest bardzo istotne - przecież chyba nie chcecie, żeby Waszym dzieckiem zajmowała się osoba, która będzie przy nich palić. 


To chyba byłoby na tyle z mojej strony...jeżeli macie jakieś pomysły na co jeszcze można zwrócić uwagę podczas rozmów z kandydatkami na nianię to piszcie w komentarzach...mnie może być ciężej na coś wpaść z pozycji niani;].

A na koniec coś, co po spędzeniu kilku godzin z dziećmi będzie chodzić za mną cały dzień:


15 komentarzy:

  1. Super pomysł z tym cyklem :-) MDream jako matka dwójki dzieciaków oraz NightB jako matka również dwójki dzieciaczków będziemy cię z chęcią odwiedzać :-)
    Co do tematu niani to właśnie jestem na etapie wyboru niani dla młodszej pociechy. Ja wybieram z polecenie nianię. Obecnie ograniczyłam się do dwóch kandydatek które mi najbardziej pasują :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest już pierwszy pozytywny odzew. Mam nadzieję, że sprostam oczekiwaniom;)

      Usuń
  2. Ja mogę tylko napisać pewną radę dla rodziców, nie oczekujcie cudów jeżeli w ogłoszeniu piszecie, że chcecie zatrudnić nianię dla dwójki małych dzieci w tym do jednego chorego na cukrzyce, na 8 godzin dziennie przez cały tydzień a jako stawkę miesięczną proponujecie 800zł, to był mój hit ogłoszeniowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha dobre :-) Niezłe ludzie wymagania mają :-)

      Usuń
    2. Czoko, to ja chyba pobiję ten twój hit ogłoszeniowy, bo ja się spotkałam, że w ogłoszeniu ktoś oferował "aż" 2,5 zł, za godzinę;]

      Usuń
    3. 4 zł za godzinę chciała dać moja znajoma i uważała, ze to w porządku, bo ta pani ma przychodzić ze swoim dzieckiem jeszcze, więc co za różnica jedno czy dwa.

      Usuń
    4. Masakra...to już nawet w moim mieście zwyczajowa stawka to 5 - 6 zł. za godzinę. Nadal bardzo mało, ale na miesiącu to już trochę wychodzi i ja jestem w stanie się u3mać za taką stawkę. Biednie, bo biednie, ale zawsze;]

      Usuń
    5. A gdzie to było w Warszawie oczywiście... nie wiem czy w stolicy bym się sama utrzymała za 6 zł za godzinę, a co dopiero za 4...

      Usuń
    6. W Stalowej Woli;]. A to jest bardzo małe miasto, więc idzie się już utrzymać (ledwo) za tą stawkę, chociaż momentami nie obyło się bez wsparcia rodziców.

      Usuń
    7. Ja wiem, że Ty z RST, tylko moja znajoma z Warszawy tak szukała niani za 4 zł i stanęło na tym, że babcia z dzieckiem siedzi ;)

      Usuń
    8. Nie dziwię się - znając realia życia w Warszawie też bym się nie skusiła...nie opłaca się.

      Usuń
  3. Nie trzeba mieć dzieci, żeby ogarniać co robić :) Wręcz denerwuje mnie takie przekonanie (wyrażane np. przez moją bratową, która nie pozwala mi powiedzieć nic, bo przecież ja nie mam dzieci...).

    2,5 zł za godzinę? Brak mi słów. Nie ma co, cenią sobie czas obcej osoby, która zajmie się ich pociechą. Może to była jakaś prowokacja? Kiedyś jacyś dziennikarze napisali ogłoszenie o pracę proponując absurdalnie niskie wynagrodzenie tylko po to, żeby sprawdzić, jak bardzo biedni ludzie funkcjonują w Polsce (w sensie - ile osób będzie umiało tak się zniżyć, by przyjąć ten zarobek, bo nie mają wyjścia).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to zauważyłam - ja już trochę dzieci przerobiłam i pracowałam w charakterze asystenta rodziny, więc uczyłam rodziców jak ogarniać sytuację rodzinną. Jak zaczynałam były głosy, że jestem bardzo młoda i nie mam własnej rodziny, więc mogę się nie sprawdzić. Miałam wrażenie, że ciągle muszę udowadniać to, że jestem kompetentna, nie tylko wśród pracowników socjalnych, z którymi współpracowałam, ale też u rodzin, którymi się opiekowałam. Toż to jakaś masakra była.

      Poza tym to nie była prowokacja - wiem ze sprawdzonego źródła;)

      Usuń
  4. Ja płaciłam niani na wsi 5 zł za godzinę, 8 godzin dziennie przy czym mój synek przesypiał min. 3 godziny. W tym czasie opiekunka czytała sobie książkę lub oglądała TV. Koleżanka W-wie płaciła 2100 miesięcznie za 9 godzin dziennie. Więc ze stawkami to różnie bywa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to chyba zależy od wielkości miejscowości, przynajmniej z tego co zauważyłam.

      Usuń

Etykiety

"Gra o tron" (10) [przygotuj się na wielkie wyjście] (2) 30dniwege (4) 52 książki (214) 52 książki 2016 (39) 52 książki 2017 (1) 52potrawy 2015 (7) AA (2) agroturystyka (1) akcja (1) akcja Nakrętka (1) akcje (2) akcje czytelnicze (1) akcje kulturowe (1) Allverne (1) Allverne Nature's Essences (1) Anew (3) Anew Revitalist (2) Anne Bronte (1) antykoncepcja (1) Aromatella (1) aromaterapia (17) asertywność (1) audiobooki (6) Aussie (3) autobiografia/biografia (2) Avon (37) B.app (4) babeczki (2) Baikal Herbals (1) bajki (1) bajki dla dzieci i dorosłych (1) Bakalland (1) Balneokosmetyki (1) balsam do rąk (1) balsam do włosów (2) Bandi (1) BarryM (3) Barwa (2) Barwy Harmonii (1) Basilur (1) baśnie (1) Batiste (1) batony (1) bądź offline (1) BeBeuty (1) BeGlossy (5) Belgia (18) belgijskie przysmaki (4) belgijskie słodycze (5) belgijskie smakołyki (3) Bell (4) beutybox (3) Bielenda (3) BingoSpa (11) biografie (1) Biosilk (4) Biovax (6) biżuteria (1) błyszczyki (2) Bomb Cosmetics (3) Boże Narodzenie (3) brow bar (1) Bruksela (15) buble (6) buble kosmetyczne (8) buble książkowe (2) buty (1) Buziak Style (1) C.R. Zafon (3) Calvin Klein (1) Carmex (2) Cettua (1) Charlotta Link (1) Charlotte Bronte (1) chcę mieć (2) Chiny (1) chleby (1) Chocolissimo (2) choinka (1) chwile ulotne (3) ciasta (5) ciekawe pomoce naukowe (1) ciekawostki (1) cienie (4) cienie do powiek (5) cienie w kamieniu (2) cienie w kremie (1) ciocią być (1) codzienno (1) codzienność (91) codzienność psychologia społeczna (1) Combos (1) coś dobrego (9) coś na długie wieczory (3) coś słodkiego (7) couching (2) Crispy Waffles (1) cukinia (1) cykl o wolontariacie (7) czarna komedia (3) czas wolny (56) czekolada (8) czekolada do picia (4) czerwiec (1) czytanie (15) czytelnicze podsumowania (19) czytnik e-booków (1) Debby (1) Decubal (1) Decunal basic (1) demakijaż (6) depilacja (3) Dermacos (1) deser (6) deser na ciepłe dni (1) dipy (1) dla dorosłych (1) dla dzieci (10) do książki;) (1) dobre bo polskie (2) dobrostan zwierząt (1) dodatki (1) dodatki do domu (2) dodatki do potraw (1) domowa piekarnia (1) domowe Spa (3) domowe sposoby na przeziębienie/chorobę (2) Dove (2) Dr Konopka's (4) Dr. Konopka's (1) dramat (2) dynia (3) dysgrafia (1) Dziady (1) dzieciństwo (2) dziecko (1) Dzień Ojca (3) e-book (9) E. A. Poe (1) E.L.F (3) eliksir do włosów (2) Elisabeth Arden (4) Elseve (1) emulsja po opalaniu (1) Enilome Hertly Beuty (1) Eric - Emmanuel Schmitt (7) erotyka (2) Etja (1) etyka (3) etyka a to co jemy (1) Eveline (25) Evree (2) Fa (2) fantastyka (12) Farmona (3) feminizm (1) Feniks (1) Festiwal Conrada (1) festiwale (3) filiżanki (1) film (2) film azjatycki (1) filmowe podsumowania (6) filmowy weekend (2) fiszki (2) Floslek (15) FM (4) FM Group (3) Garnier (7) garść linków (10) Gliss Kur (3) Golden Rose (1) gotowanie (2) Green Pharmacy (12) Gregory Funaro (1) grupa literacka (1) gry planszowe (1) Grycan (2) Halloween (1) handel ludźmi (2) haul (4) Head&Shoulders (1) Hean (5) herbaty (1) higiena osobista (2) Himalaya Herbals (1) Holika Holika (1) home decor (2) homoseksualizm (2) hormony (1) horror (2) impreza (3) Inglot (1) inicjatywy kulturalne i społeczne (4) inspiracja (5) inspiracje (9) inspiracje dla nauczycieli (1) inspiracje dla rodziców (1) inspiracje na prezenty (1) inspirujący ludzie (2) Isana (1) ITS SKIN (2) Iwostin (4) ja w kuchni;] (3) jak radzić sobie ze stresem (5) jak sobie radzić ze stresem (2) jak zacząć nowe życie? (1) James Dashner (1) Jarosław Wasik (2) jedz jabłka (2) jedzenie (2) jesienna pielęgnacja (4) jesień (5) Joanna (1) kakao (2) kalendarium (1) Kallos (2) Kamil Janicki (1) kartka z kalendarza (52) kartka z kalendarza. (1) kawa (1) Kącik czytelniczy (1) kącik kulinarny (21) kącik samouka (1) Kindle (1) kino (1) klasyka (5) klasyka którą warto znać (3) kobieta w kulturze (2) koktajle (1) Kolastyna (2) kolorówka (6) kominek (2) koncerty (1) konkurs (1) konkursy (4) kontrowersyjne (1) konturowanie twarzy (1) korektor do brwi (1) korektory rozświetlające (1) kosmetyki (17) kosmetyki dla mężczyzn (3) kosmetyki dla wegan i wegetarian (1) kosmetyki do golenia (2) kosmetyki do kąpieli (2) kosmetyki do makijażu (14) kosmetyki do twarzy (5) kosmetyki do ust (2) kosmetyki do włosów (1) kosmetyki kolorowe (14) kosmetyki koreańskie (6) kosmetyki organiczne (1) kosmetyki po goleniu (1) kosmetyki rosyjskie (2) kosmetyki używane na wyjeździe (4) kosmetyki wegańskie (2) Kraków (1) krążki chlebowe (1) krem d rąk (1) krem do ciała (1) krem do opalania (1) krem do rąk (3) krem do twarzy (6) krem na dzień (2) krem o twarzy (1) krem pod oczy (2) kremy bb (1) Kringle Candle (6) Kroniki wampirów (1) kryminalistyka (1) kryminał (16) kryminały (2) kryminologia (2) książka dla smakoszy (1) książka na lato (2) książka na wakacje (1) książki (34) książki dla dzieci (16) książki dla młodzieży (8) książki edukacyjne (1) książki historyczne (4) książki kreatywne (1) książki kucharskie (2) książki motywacyjne (1) książki na jesień (1) książki na zimę (1) książki o których nie zapomnisz (1) książki polskich autorów godne polecenia (1) kuchenne inspiracje (2) kuchnia (1) kuchnia dla studentów (1) kuchnia dla studentów. (1) kuchnia dla zabieganych (2) kuchnia polska (1) kuchnia włoska (1) kultura (10) kultura polska (13) kupuj lokalnie (1) kuracja do włosów (1) L'biotica (2) L'Oreal (2) lakiery do paznokci (5) lampki (1) lato (1) Libster Blog Awards (1) Lioele (1) Lipton (1) Lirene (3) lista życzeń (2) literatura (12) literatura amerykańska (6) literatura erotyczna (4) literatura faktu (8) literatura francuska (3) literatura grozy (2) literatura historyczna (7) literatura hiszpańska (3) literatura izraelska (1) literatura japońska (1) literatura klasyczna (2) literatura kobieca (5) literatura koreańska (3) literatura młodzieżowa (17) literatura niemiecka (1) literatura obyczajowa (1) literatura piękna (10) literatura polska (38) literatura portugalska (1) literatura skandynawska (8) literatura światowa (18) literatura wojenna (3) literatura współczesna (73) literatura współczesna. (2) literatura współeczesna. (2) literatura XIX w. (17) Livioon (3) Loesje (1) Lotus (1) Lovley (1) Luxury Paris (9) łatwe przepisy (22) Łazienki Królewskie (1) Łuk Tryumfalny (1) Make - Up Trendy (1) make-up (3) Makeup Revolution (2) makijaż (8) maluszek (1) manga (1) Marek Grechuta (2) maseczki do twarzy (10) maska do włosów (8) masła do ciała (6) materiały do nauki języka niemieckiego (2) materiały do nauki matematyki (1) materiały do zajęć z dziećmi (1) MaxFactor (3) Maybelline (3) metoda nauki języka obcego (1) męskim okiem (3) mgiełka do ciała (2) mgiełki do ciała (1) Michał Bajor (6) miejsca relaksacyjne (1) miesiąc w zdjęciach (10) mieszanki bakaliowe (1) Międzynarodowy Festiwal Kryminału (1) migawki z życia (3) Miodowy Kłos (1) mleczko do ciała (2) mleko roślinne (1) młodzieżowa (1) moda (1) Models Own (1) moim zdaniem (1) moja dziupla (1) moje ulubione książki (42) motywacyjnie (1) Mount Blanc (1) możesz pomóc (1) Muza (1) muzyka (12) muzyka która mnie relaksuje (8) muzyka niszowa (4) na faktach (2) na obiad (3) na śniadanie (3) Nabla (1) nadzieja (1) nagrody (1) Natura Syberica (1) nauka języka angielskiego (2) nauka języka niemieckiego (2) nauka języka obcego (3) niania (5) nie polecam (1) nie samą książką człowiek żyje (1) niecodzienność (21) Nike (1) Nivea (10) No36 (1) NoniCare (1) nostalgicznie (1) notki o słodyczach (1) notki pomocowe (2) nowoczesne formy książek (2) nowości (6) nowości kosmetyczne (1) nowości na które czekam (1) nowy etap (3) o filmach (1) o Islamie (2) o jedzeniu (1) o Kościele (1) obejrzane spektakle (1) ocalić od zapomnienia (1) ochrona przeciwsłoneczna (1) oczyszczanie twarzy (4) odżywki do paznokci (5) odżywki do włosów (6) Oeparol (1) ogłoszenia parafialne (10) okołodziecięce (5) olej arganowy (1) olej kokosowy (2) olej migdałowy (1) olej pielęgnacyjny (1) olejek do ciała (2) olejek do twarzy (3) olejek do włosów (9) olejek łopianowy (6) olejek macadamia (1) olejki do twarzy (2) olejki zapachowe (4) olejowanie włosów (1) Olga Rudnicka (4) One Lovely Blog Award (1) opieka nad dzieckiem (1) oponki (1) Organic Shop (2) Organic Therapy (2) Organique (1) Oriflame (5) Oriflame. (1) Oscar Wilde (1) ozdoby świąteczne (1) Pachnąca Szafa (2) paczka:) (1) Paese (1) paletki cieni (1) paletki ze Sleeka (3) palety cieni (1) Palmers (1) Palmolive (2) Pantene (3) Pantene Pro - V (1) Pantne (1) pasja (14) pasja. (1) pasty do kanapek (1) paznokcie (3) pedagogika (3) peeling do ciała (4) peeling do skóry głowy (1) peeling do twarzy (5) perełki muzyczne i taneczne (2) Perfecta (1) Pharmaceris (3) pianka do golenia (1) pieczenie (2) pielęgnacja (5) pielęgnacja ciała (36) pielęgnacja dłoni (9) pielęgnacja paznokci (1) pielęgnacja pędzli (1) pielęgnacja rąk (6) pielęgnacja skóry wokół oczu (1) pielęgnacja specjalna (34) pielęgnacja stóp (1) pielęgnacja szyi i dekoltu (1) pielęgnacja twarzy (82) pielęgnacja ust (3) pielęgnacja włosów (42) pielęgnacja zimowa (5) piosenka artystyczna (1) Plaisirs Nature (Yves Rocher) (1) Planet Spa (2) plany (2) plany czytelnicze (1) plastry do twarzy (2) plastry na niedoskonałości (1) plastry na nos (2) Playboy (1) płyn micelarny (2) pochód książek męczących (1) początek (1) początki:) (3) podaj dalej (1) podkład (4) podkład do twarzy (1) podkłady (2) podróże małe i duże (8) podsumowania (7) podsumowania czytelnicze (1) podsumowania miesiąca (8) podsumowanie miesiąca (18) podsumowanie roku (1) Poetycka Dolina (1) poezja (3) poezja śpiewana (2) pokonaj stres (3) polecane książki na jesień i zimę (1) Polska (2) połącz kropki (1) pomadki do ust (2) pomaganie (4) popularnonaukowe (1) poradniki (4) poranna pielęgnacja (2) powieść wiktoriańska (1) powieść współczesna (2) praca (3) Pretty (2) prezent na Dzień Matki (1) prezenty (1) prezenty dla mamy (1) prezenty dla siostry (1) prezenty dla taty (2) projekt denko (4) projekt ślub (3) promocje (1) proste przepisy (13) prosto z natury (1) przegląd miesiąca w zdjęciach (5) przekąski (4) przekąski do pracy lub szkoły (1) przekąski na podróż (1) przemysłowa hodowla zwierząt (2) przemyśl to! (2) przemyślenia (6) przepis na wieczór (1) przepisy (30) Przepisy Babci Agafii (1) przepisy inspirowane "Grą o tron" (1) przepisy inspirowane książkami (1) przygotowania do ślubu (1) przyjemność (2) przysmaki (1) przystawki (1) psychologia (8) publikacje naukowe (1) R. P. Evans (3) Radical (1) recenzja filmu (1) recenzja kosmetyków (5) recenzja książek (5) recenzje filmów (3) recenzje filmów. Jonny Deep (1) recenzje gadżetów (1) recenzje gościnne (1) recenzje kosmetykow (1) recenzje kosmetyków (145) recenzje kosmetyków. (1) recenzje książek (279) recenzje książki (3) recenzje mangi/komiksów (3) recenzje olejków zapachowych (1) recenzje płyt (4) recenzje seriali (2) recenzje świeczek/wosków zapachowych (13) refleksyjnie (1) Regenerum (1) Regent House (2) relaks (7) relax (3) reportaże (3) Resibo (4) Revlon (2) Rimmel (2) Rival de Loop (2) rodzina (1) romans (3) romans historyczny (4) rosyjskie kosmetyki (2) rozdanie (1) rozwój zawodowy (2) ruch (1) Rzeszów (1) s-f (1) sala weselna (1) sałatka (2) samorozwój (2) Sandomierz (1) Sarah - Kate Lynch (1) Scottish Fine Soaps Company (1) Scrummy (1) sentymentalnie (8) seriale (1) serum do paznokci (1) serum do rzęs (2) serum do twarzy (3) serum do włosów (1) seryjni mordercy (2) Sesa (2) ShinyBox (2) silent disco (1) Skin Love (1) Skin79 (6) Sleek (6) słodycze (7) słodycze świata (2) słodycze wegańskie (1) słone przekąski (1) smaki (1) smaki dzieciństwa (3) snuff moves (1) Soap & Glory (3) Soap&Glory (2) sosy (1) spacerniak kulturowy (6) specjalna pielęgnacja (2) sport (1) sposób na... (3) spotkania blogerek (1) spotkania promujące książki (1) spotkanie blogerek (1) stalking (2) Stalowa Wola (4) Stalowi Czytacze (2) stalowowolskie spotkanie blogerów (1) Stara Mydlarnia (4) Stephen King (4) stosik (45) stosik biblioteczny (4) styl życia (11) Sylveco (3) szaliki (1) szampon do pędzli (1) szampony (4) Szlachetna Paczka (5) szminki (2) szukanie pracy (1) szybie przekąski (1) szybkie przepisy (18) ślub (1) ślub konkordatowy (1) Świat Książki (1) światełka (1) świeczki/woski zapachowe (23) Święta (6) święta. (1) tagi (9) tania kuchnia (1) targi książki (1) tarta (1) tbr (3) teatr (3) Teekane (1) tematy społeczne (1) terapia sztuką (2) terroryzm (1) Tess Gerritsen (3) The Balm (2) thriller/sensacja/kryminał (33) Tisane (2) tłusty czwartek (2) Tołpa (2) toniki do twarzy (1) tradycja (4) tradycja polska (4) trening antystresowy (1) trudne sprawy (1) trudności z pisaniem i nauką pisania (1) tusze do rzęs (1) tydzień w zdjęciach (24) Uczta Lodu i Ognia (1) ulga po opalaniu (1) Ultra Doux (2) ulubieńcy kosmetyczni (9) ulubieńcy miesiąca (8) ulubieńcy niekosmetyczni (6) ulubiona muzyka (2) ulubione (4) ulubione kosmetyki (4) ulubione książki (36) ulubione przekąski (1) ulubione przepisy (3) ulubione słodycze (1) ulubione zapachy (4) Unique (1) Urban Decay (1) Uriage (1) urlop (1) uśmiech (1) uzależnienia. psychologia (1) Vichy (1) Victoria's Secret (2) wakacje (1) walka z wągrami (1) wampiry (5) Warszawa (3) warsztaty (1) warsztaty kreatywnego pisania (1) weekend z książką (8) weganizm (4) wege (14) wegetarianizm (12) wieczorna pielęgnacja (2) Wielkanoc (1) wierzenia (2) wieś (2) wizyta u ginekologa (2) wolontariat (24) wspieraj lokalną gospodarkę (1) wspomnienia (1) współpraca (2) wychowanie dziecka (3) wydarzenia (8) wydawnictwa (1) wyjazd (2) wyniki konkursu (2) wyniki rozdania (1) wyróżnienia (1) wyzwania (2) wzmacnianie włosów (1) wzruszające (1) Yanke Candle (1) Yankee Candle (17) Yasumi (1) Yves Rocher (4) z baśnią w tle (1) zabawy dla dzieci (1) zakupy (3) zakupy kosmetyczne (4) zakupy ubraniowe (1) zamknięte klatki (1) zapachy (18) zapachy dla domu (2) zapachy dla kobiet (12) zapachy dla mężczyzn (2) zapachy na jesień (1) zapachy na lato (5) zapachy na wiosnę (3) zapachy od Avon (5) zapachy od Calvin Klein (1) zapachy uniwersalne (1) zapiski okularnicy (1) zapowiedzi recenzji (1) zapuszczanie włosów (1) zarządzanie stresem (2) zdjęcia (3) zdobycze kosmetyczne (1) zdrowe słodycze (1) zdrowie (5) zdrowie kobiety (7) zestawy kosmetyków (1) Ziaja (6) zimowa pielęgnacja (4) zmiany (2) Zoeva (1) zrozumieć kobietę (3) zrób sobie stop klatkę (2) zupy (2) zupy-krem (2) zwyczaje polskie (2) żel do twarzy (3) żel pod prysznic (2) żele do mycia twarzy (3) żele do mycia/produkty do kąpieli (3) żelki (1) życie (4) życie na emigracji (2) życzenia (8)