piątek, 11 listopada 2011

Mój pierwszy tydzień w nowym miejscu

Moi Drodzy,
mija pierwszy tydzień od mojego wyjazdu z Polski. Muszę przyznać, że był to dla mnie bardzo intensywny czas, w którym zaznajamiałam się z nowym otoczeniem i nowymi ludźmi. Mieszkam prawie w centrum Brukseli. Codziennie mijam wszelakie europejskie komisje do Bóg wie czego i wsiadam do metra, aby później przesiąść się do tramwaju, żeby dotrzeć do mojego małego podopiecznego. Cały dzień spędzam z chłopcem, który coraz bardziej się do mnie przywiązuje, tak samo jak ja do niego. Każdego dnia mijam przesympatycznych ludzi, którzy są uśmiechnięci i życzliwi oraz darzą mnie wyrozumiałością i sympatią. Mam nadzieję, że zostanę tu jeszcze długo.
W Belgii też obchodzimy Dzień Niepodległości. Tu dużo ludzi ma wolne, ale np. wiele międzynarodowych firm pracuje, bo w sumie jakby mieli obchodzić wszystkie święta to pewnie nie pracowaliby prawie wcale. Dzisiaj jak byłam na spacerze z małym widziałam wiele rodzin na spacerach, ludzi na wycieczkach rowerowych i osoby, które biegały. Wprawdzie codziennie spotykam takich ludzi, ale dzisiaj było ich dużo więcej. Bardzo mi się podoba tutaj to, że tak aktywnie spędza się czas. Tu nikt się nie wstydzi wyjść pobiegać - nawet jeżeli jest to osoba starsza, albo z jakąś ułomnością. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby w Polsce osoba na emeryturze miała wyjść pobiegać, albo coś. Fakt, u nas nie ma miejsca - chociaż, nie...nieprawdę piszę. Skoro w mojej okolicy (przypominam, że to już prawie centrum) potrafi mi obok przebiec człowiek w sportowym stroju, to w centrum stalówki też by mógł. Nie wiem od czego zależy takie, a nie inne podejście do życia, bo chyba nie od warunków materialnych, skoro do wyjścia na spacer czy pobiegać tak niewiele trzeba. To chyba kwestia mentalności. Tymczasem coś czuję, że pobyt w Belgii zmieni moje podejście do zdrowego trybu życia, bo w sumie w jakiś sposób zostaje on na mnie w naturalny sposób wtłoczony.
Poza tym z takich rzeczy, która mnie tu urzeka, to widok starszych małżeństw, które wychodzą razem na spacer. Widzę ich każdego dnia. A wczoraj widziałam parę, która mnie urzekła wyjątkowo. Dlaczego?? Otóż w tych dwojgu było coś niesamowitego. Widziałam w ich oczach taką niesamowitą czułość do siebie nawzajem, że pomyślałam, że ja też tak bym chciała - przeżyć z kimś całe życie i nadal być w kogoś tak wpatrzona jak Ci ludzie w siebie nawzajem...

16 komentarzy:

  1. Moim zdaniem demonizujesz i widzisz co chcesz widzieć. W stw siedziałaś w domu tam chodzisz i coś widzisz. Ja brykając po mieście zawsze widziałam duuużo ludzi i w różnym wieku aktywnie spędzających czas. Ba! nawet u mnie ludzie bez względu na wiek żyją aktywnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwe, że tak. Chociaż jak bywałam na wsi u babci, to tym babkom z wioski nic się w sumie nie chciało. Poza tym fakt, u nas też starsze osoby chodzą na spacery, ale mam wrażenie, że tu gdzie teraz jestem jest ich jakoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym być tam z Tobą, uwielbiam podróże :) Stare małżeństwa nie wstydzące się okazywać sobie uczuć również mnie rozczulają - czemu mnie tam nie maaa ;)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ten wyjazd spotkał nieoczekiwanie, więc kto wie, może i Ciebie spotka coś podobnego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Natalia nie wyrażaj się lekceważąco o starszych kobietach ze wsi, nie masz pojęcia, nie wyobrażasz sobie jak one cięzko pracowały i mogą po prostu mieć już tak zużyte organizmy, że nie stać ich na luksus ruchu. Wierz mi one chciałyby pójść na spacer a często są przykute do swojego podwórka i to już jest fajne.
    Łatwo jest powiedzieć, osądzić.
    Noi trzeba było zaczac biegać i wyciągnąć koleżankę. Jaki problem? A uwierz mi zdziwiłabyś się jak wiele osób w stalowej aktywnie spędza czas. Ot chociażby jakie tłumy na basenie sa, na aerobikach, siłowni, aqua aeorobikach...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiek to co można wytłumaczyć zmęczeniem i schorzeniami nie da się już tłumaczyć innymi sprawami np. zwyczajnym lenistwem. Mogę zrozumieć osobę, która ciężko pracuje czy pracowała i jest zmęczona i/lub schorowana, jednak wybacz, ale nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy czegoś nie zrobią bo im się nie chce, albo nie ma nic ciekawszego od wysiadywania na ławce i obgadywania wszystkich wokół. Czasem po prostu pewni ludzie znajdują sobie wymówki tłumaczące ich lenistwo albo wścibskość zamiast po prostu porozmawiać o swoich sprawach. Poza tym tak z mojego stalowowolskiego podwórka:
    Mam sąsiadki, które z lubością wysiadują całymi dniami przed blokiem obgadując wszystkich sąsiadów, których tylko się da. Z jednej strony to dobrze, że w ogóle coś robią, ale z drugiej strony denerwuje mnie to, że one wiedzą o mnie samej więcej niż ja. Owszem może jest tak im wygodniej, bo niektórym z nich faktycznie trudno jest się poruszać, ale na pewno znajdzie się ciekawsze zajęcie od snucia domysłów na temat sąsiadów i wygłaszania monologów, za każdym razem kiedy powiem dzień dobry.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale Ty oceniasz jednostki, po jednostakch oceniasz całe miasto. Myślisz ze tam gdzie jesteś nie ma ludzi którym się nie chce?
    A nawet to, że im się nie chce może mieć drugie dni, którego ty kolejny raz nie chcesz szukac tylko wrzucasz do jednego worka i oklejasz etykietką "a fe".

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i tak, bo sama od siebie dużo wymagałam i musiałam z wieloma rzeczami się uporać. Często osoby, którym nie chce się niczego zmieniać mają najwięcej do powiedzenia np. o tym co można zmienić. Może jestem tendencyjna i za szybko generalizuje (nad czym staram się pracować), ale myślę, że mimo wszystko trochę racji mam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie moim zdaniem nie masz. Sama nie biegałaś, nie pływałaś nie ćwiczyłaś więc sądzisz że tak wszyscy robili. A o Łazikach słyszałaś? O grupie mojego Taty rowerowej? Nie zrobiłaś riserczu, ale bach jesteśmy jeszcze dodatkowo leniwym narodem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fakt sama nie biegałam, ale chodziłam na spacery z moją koleżanką jak było ciepło, więc jednak jakaś namiastka ruchu była. Wiem ilu mijałam ludzi, którzy spacerowali lub biegali w Polsce i ilu mijam teraz. Moim zdaniem Łazik i grupa Twojego taty to jedno, a to, że wiele osób woli zasiąść na ławce lub przed telewizorem to drugie. Tak samo jak ludzie w Polsce mało czytają - to, że ktoś u nas więcej czyta nie oznacza jeszcze, że z czytelnictwem jest dobrze. Swoją drogą współpracowałam z Łazikiem jak byłam koordynatorką CW. Podobno mieli odmładzać stowarzyszenie, ale jakoś było cicho i dalej sobie działali w starszym gronie (chociaż nie wiem jak jest teraz)

    OdpowiedzUsuń
  11. Belgia.. Bruksela. A ja się kocham w Holandii. To moja mała cicha namiętność i dano mi w życiu tam bywać i dano mi studiować filologię niderlandzką toteż i o Belgii mnie uczą, choć tam nie byłam i to już nie taka namiętność. Ale do Holandii...ach, tam bym mogła wracać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam, że Holandia to piękny kraj. Chciałabym go kiedyś odwiedzić i może będę mieć okazję. Tymczasem poznaję swoją okolicę i jestem nią coraz bardziej zauroczona:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale zdajesz sobie sprawę z różnic w proporcji miasta? Chyba, ze zrobiłaś badania procentowe ;] moim zdaniem strasznie łatwo generalizujesz. Daleka jestem od optymizmu, ale jestem chora na takie gadanie jak za granicą jest cudownie.
    No wspólpracowałaś z łazikiem i? bo brak mi zaczepienia. Oni sobie świetnie radzą, jak My jedziemy na basen to oni sobie o tej porze ruszają na spacery. Mocarni są.
    A swoją drogą wiesz, że sobie zaprzeczasz? Bo wcześniej pisałaś że starsi siedza na tyłkach.ławkach itp? A teraz dziialają w łaziku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobra ok, masz racje przesadziłam w tej kwestii i zbyt łatwo porównałam stw do miejsca, w którym jestem. Rozumiem, że możesz być uczulona na pewne teksty, ale nie pisałam, że tu jest idealnie, bo zapewne nie jest. Może nawet kiedyś o tym napiszę, tylko chcę tu dłużej pobyć. Fakt Łazik składa się ze starszych ludzi, ale nie tak bardzo starszych, że są oni na emeryturze jak te babcie spod mojego bloku. Co do Łazika, to współpracowałam z nimi w ramach Stalowego Partnerstwa, gdzie kilka stowarzyszeń wspólnie chciało coś organizować. Niewiele nam z tego wyszło, ale mają u mnie plusa za organizacje wyjazdów i zorganizowanie charytatywnej imprezy z amazonkami. Później nasza współpraca się jakoś rozluźniła, a szkoda, bo fajne rzeczy mogły wyjść z tego. Sama nawet chciałam z nimi gdzieś pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  15. P.S. Małe uściślenie - właśnie mi przyszło do głowy, że może w Łaziku są osoby na emeryturze, tylko, że ja nie miałam szansy ich poznać...

    OdpowiedzUsuń
  16. Stalowa Wola a naprawdę duże miasto to nie jest porównanie. Bo być może więcej ludzi tam jest aktywnych, ale to wiąże się z tym że tam W OGÓLE JEST WIĘCEJ LUDZI i tym że jak coś zaczyna być modne to staję się bardziej powszechniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

"Gra o tron" (10) [przygotuj się na wielkie wyjście] (2) 30dniwege (4) 52 książki (214) 52 książki 2016 (39) 52 książki 2017 (1) 52potrawy 2015 (7) AA (2) agroturystyka (1) akcja (1) akcja Nakrętka (1) akcje (2) akcje czytelnicze (1) akcje kulturowe (1) Allverne (1) Allverne Nature's Essences (1) Anew (3) Anew Revitalist (2) Anne Bronte (1) antykoncepcja (1) Aromatella (1) aromaterapia (17) asertywność (1) audiobooki (6) Aussie (3) autobiografia/biografia (2) Avon (37) B.app (4) babeczki (2) Baikal Herbals (1) bajki (1) bajki dla dzieci i dorosłych (1) Bakalland (1) Balneokosmetyki (1) balsam do rąk (1) balsam do włosów (2) Bandi (1) BarryM (3) Barwa (2) Barwy Harmonii (1) Basilur (1) baśnie (1) Batiste (1) batony (1) bądź offline (1) BeBeuty (1) BeGlossy (5) Belgia (18) belgijskie przysmaki (4) belgijskie słodycze (5) belgijskie smakołyki (3) Bell (4) beutybox (3) Bielenda (3) BingoSpa (11) biografie (1) Biosilk (4) Biovax (6) biżuteria (1) błyszczyki (2) Bomb Cosmetics (3) Boże Narodzenie (3) brow bar (1) Bruksela (15) buble (6) buble kosmetyczne (8) buble książkowe (2) buty (1) Buziak Style (1) C.R. Zafon (3) Calvin Klein (1) Carmex (2) Cettua (1) Charlotta Link (1) Charlotte Bronte (1) chcę mieć (2) Chiny (1) chleby (1) Chocolissimo (2) choinka (1) chwile ulotne (3) ciasta (5) ciekawe pomoce naukowe (1) ciekawostki (1) cienie (4) cienie do powiek (5) cienie w kamieniu (2) cienie w kremie (1) ciocią być (1) codzienno (1) codzienność (91) codzienność psychologia społeczna (1) Combos (1) coś dobrego (9) coś na długie wieczory (3) coś słodkiego (7) couching (2) Crispy Waffles (1) cukinia (1) cykl o wolontariacie (7) czarna komedia (3) czas wolny (56) czekolada (8) czekolada do picia (4) czerwiec (1) czytanie (15) czytelnicze podsumowania (19) czytnik e-booków (1) Debby (1) Decubal (1) Decunal basic (1) demakijaż (6) depilacja (3) Dermacos (1) deser (6) deser na ciepłe dni (1) dipy (1) dla dorosłych (1) dla dzieci (10) do książki;) (1) dobre bo polskie (2) dobrostan zwierząt (1) dodatki (1) dodatki do domu (2) dodatki do potraw (1) domowa piekarnia (1) domowe Spa (3) domowe sposoby na przeziębienie/chorobę (2) Dove (2) Dr Konopka's (4) Dr. Konopka's (1) dramat (2) dynia (3) dysgrafia (1) Dziady (1) dzieciństwo (2) dziecko (1) Dzień Ojca (3) e-book (9) E. A. Poe (1) E.L.F (3) eliksir do włosów (2) Elisabeth Arden (4) Elseve (1) emulsja po opalaniu (1) Enilome Hertly Beuty (1) Eric - Emmanuel Schmitt (7) erotyka (2) Etja (1) etyka (3) etyka a to co jemy (1) Eveline (25) Evree (2) Fa (2) fantastyka (12) Farmona (3) feminizm (1) Feniks (1) Festiwal Conrada (1) festiwale (3) filiżanki (1) film (2) film azjatycki (1) filmowe podsumowania (6) filmowy weekend (2) fiszki (2) Floslek (15) FM (4) FM Group (3) Garnier (7) garść linków (10) Gliss Kur (3) Golden Rose (1) gotowanie (2) Green Pharmacy (12) Gregory Funaro (1) grupa literacka (1) gry planszowe (1) Grycan (2) Halloween (1) handel ludźmi (2) haul (4) Head&Shoulders (1) Hean (5) herbaty (1) higiena osobista (2) Himalaya Herbals (1) Holika Holika (1) home decor (2) homoseksualizm (2) hormony (1) horror (2) impreza (3) Inglot (1) inicjatywy kulturalne i społeczne (4) inspiracja (5) inspiracje (9) inspiracje dla nauczycieli (1) inspiracje dla rodziców (1) inspiracje na prezenty (1) inspirujący ludzie (2) Isana (1) ITS SKIN (2) Iwostin (4) ja w kuchni;] (3) jak radzić sobie ze stresem (5) jak sobie radzić ze stresem (2) jak zacząć nowe życie? (1) James Dashner (1) Jarosław Wasik (2) jedz jabłka (2) jedzenie (2) jesienna pielęgnacja (4) jesień (5) Joanna (1) kakao (2) kalendarium (1) Kallos (2) Kamil Janicki (1) kartka z kalendarza (52) kartka z kalendarza. (1) kawa (1) Kącik czytelniczy (1) kącik kulinarny (21) kącik samouka (1) Kindle (1) kino (1) klasyka (5) klasyka którą warto znać (3) kobieta w kulturze (2) koktajle (1) Kolastyna (2) kolorówka (6) kominek (2) koncerty (1) konkurs (1) konkursy (4) kontrowersyjne (1) konturowanie twarzy (1) korektor do brwi (1) korektory rozświetlające (1) kosmetyki (17) kosmetyki dla mężczyzn (3) kosmetyki dla wegan i wegetarian (1) kosmetyki do golenia (2) kosmetyki do kąpieli (2) kosmetyki do makijażu (14) kosmetyki do twarzy (5) kosmetyki do ust (2) kosmetyki do włosów (1) kosmetyki kolorowe (14) kosmetyki koreańskie (6) kosmetyki organiczne (1) kosmetyki po goleniu (1) kosmetyki rosyjskie (2) kosmetyki używane na wyjeździe (4) kosmetyki wegańskie (2) Kraków (1) krążki chlebowe (1) krem d rąk (1) krem do ciała (1) krem do opalania (1) krem do rąk (3) krem do twarzy (6) krem na dzień (2) krem o twarzy (1) krem pod oczy (2) kremy bb (1) Kringle Candle (6) Kroniki wampirów (1) kryminalistyka (1) kryminał (16) kryminały (2) kryminologia (2) książka dla smakoszy (1) książka na lato (2) książka na wakacje (1) książki (34) książki dla dzieci (16) książki dla młodzieży (8) książki edukacyjne (1) książki historyczne (4) książki kreatywne (1) książki kucharskie (2) książki motywacyjne (1) książki na jesień (1) książki na zimę (1) książki o których nie zapomnisz (1) książki polskich autorów godne polecenia (1) kuchenne inspiracje (2) kuchnia (1) kuchnia dla studentów (1) kuchnia dla studentów. (1) kuchnia dla zabieganych (2) kuchnia polska (1) kuchnia włoska (1) kultura (10) kultura polska (13) kupuj lokalnie (1) kuracja do włosów (1) L'biotica (2) L'Oreal (2) lakiery do paznokci (5) lampki (1) lato (1) Libster Blog Awards (1) Lioele (1) Lipton (1) Lirene (3) lista życzeń (2) literatura (12) literatura amerykańska (6) literatura erotyczna (4) literatura faktu (8) literatura francuska (3) literatura grozy (2) literatura historyczna (7) literatura hiszpańska (3) literatura izraelska (1) literatura japońska (1) literatura klasyczna (2) literatura kobieca (5) literatura koreańska (3) literatura młodzieżowa (17) literatura niemiecka (1) literatura obyczajowa (1) literatura piękna (10) literatura polska (38) literatura portugalska (1) literatura skandynawska (8) literatura światowa (18) literatura wojenna (3) literatura współczesna (73) literatura współczesna. (2) literatura współeczesna. (2) literatura XIX w. (17) Livioon (3) Loesje (1) Lotus (1) Lovley (1) Luxury Paris (9) łatwe przepisy (22) Łazienki Królewskie (1) Łuk Tryumfalny (1) Make - Up Trendy (1) make-up (3) Makeup Revolution (2) makijaż (8) maluszek (1) manga (1) Marek Grechuta (2) maseczki do twarzy (10) maska do włosów (8) masła do ciała (6) materiały do nauki języka niemieckiego (2) materiały do nauki matematyki (1) materiały do zajęć z dziećmi (1) MaxFactor (3) Maybelline (3) metoda nauki języka obcego (1) męskim okiem (3) mgiełka do ciała (2) mgiełki do ciała (1) Michał Bajor (6) miejsca relaksacyjne (1) miesiąc w zdjęciach (10) mieszanki bakaliowe (1) Międzynarodowy Festiwal Kryminału (1) migawki z życia (3) Miodowy Kłos (1) mleczko do ciała (2) mleko roślinne (1) młodzieżowa (1) moda (1) Models Own (1) moim zdaniem (1) moja dziupla (1) moje ulubione książki (42) motywacyjnie (1) Mount Blanc (1) możesz pomóc (1) Muza (1) muzyka (12) muzyka która mnie relaksuje (8) muzyka niszowa (4) na faktach (2) na obiad (3) na śniadanie (3) Nabla (1) nadzieja (1) nagrody (1) Natura Syberica (1) nauka języka angielskiego (2) nauka języka niemieckiego (2) nauka języka obcego (3) niania (5) nie polecam (1) nie samą książką człowiek żyje (1) niecodzienność (21) Nike (1) Nivea (10) No36 (1) NoniCare (1) nostalgicznie (1) notki o słodyczach (1) notki pomocowe (2) nowoczesne formy książek (2) nowości (6) nowości kosmetyczne (1) nowości na które czekam (1) nowy etap (3) o filmach (1) o Islamie (2) o jedzeniu (1) o Kościele (1) obejrzane spektakle (1) ocalić od zapomnienia (1) ochrona przeciwsłoneczna (1) oczyszczanie twarzy (4) odżywki do paznokci (5) odżywki do włosów (6) Oeparol (1) ogłoszenia parafialne (10) okołodziecięce (5) olej arganowy (1) olej kokosowy (2) olej migdałowy (1) olej pielęgnacyjny (1) olejek do ciała (2) olejek do twarzy (3) olejek do włosów (9) olejek łopianowy (6) olejek macadamia (1) olejki do twarzy (2) olejki zapachowe (4) olejowanie włosów (1) Olga Rudnicka (4) One Lovely Blog Award (1) opieka nad dzieckiem (1) oponki (1) Organic Shop (2) Organic Therapy (2) Organique (1) Oriflame (5) Oriflame. (1) Oscar Wilde (1) ozdoby świąteczne (1) Pachnąca Szafa (2) paczka:) (1) Paese (1) paletki cieni (1) paletki ze Sleeka (3) palety cieni (1) Palmers (1) Palmolive (2) Pantene (3) Pantene Pro - V (1) Pantne (1) pasja (14) pasja. (1) pasty do kanapek (1) paznokcie (3) pedagogika (3) peeling do ciała (4) peeling do skóry głowy (1) peeling do twarzy (5) perełki muzyczne i taneczne (2) Perfecta (1) Pharmaceris (3) pianka do golenia (1) pieczenie (2) pielęgnacja (5) pielęgnacja ciała (36) pielęgnacja dłoni (9) pielęgnacja paznokci (1) pielęgnacja pędzli (1) pielęgnacja rąk (6) pielęgnacja skóry wokół oczu (1) pielęgnacja specjalna (34) pielęgnacja stóp (1) pielęgnacja szyi i dekoltu (1) pielęgnacja twarzy (82) pielęgnacja ust (3) pielęgnacja włosów (42) pielęgnacja zimowa (5) piosenka artystyczna (1) Plaisirs Nature (Yves Rocher) (1) Planet Spa (2) plany (2) plany czytelnicze (1) plastry do twarzy (2) plastry na niedoskonałości (1) plastry na nos (2) Playboy (1) płyn micelarny (2) pochód książek męczących (1) początek (1) początki:) (3) podaj dalej (1) podkład (4) podkład do twarzy (1) podkłady (2) podróże małe i duże (8) podsumowania (7) podsumowania czytelnicze (1) podsumowania miesiąca (8) podsumowanie miesiąca (18) podsumowanie roku (1) Poetycka Dolina (1) poezja (3) poezja śpiewana (2) pokonaj stres (3) polecane książki na jesień i zimę (1) Polska (2) połącz kropki (1) pomadki do ust (2) pomaganie (4) popularnonaukowe (1) poradniki (4) poranna pielęgnacja (2) powieść wiktoriańska (1) powieść współczesna (2) praca (3) Pretty (2) prezent na Dzień Matki (1) prezenty (1) prezenty dla mamy (1) prezenty dla siostry (1) prezenty dla taty (2) projekt denko (4) projekt ślub (3) promocje (1) proste przepisy (13) prosto z natury (1) przegląd miesiąca w zdjęciach (5) przekąski (4) przekąski do pracy lub szkoły (1) przekąski na podróż (1) przemysłowa hodowla zwierząt (2) przemyśl to! (2) przemyślenia (6) przepis na wieczór (1) przepisy (30) Przepisy Babci Agafii (1) przepisy inspirowane "Grą o tron" (1) przepisy inspirowane książkami (1) przygotowania do ślubu (1) przyjemność (2) przysmaki (1) przystawki (1) psychologia (8) publikacje naukowe (1) R. P. Evans (3) Radical (1) recenzja filmu (1) recenzja kosmetyków (5) recenzja książek (5) recenzje filmów (3) recenzje filmów. Jonny Deep (1) recenzje gadżetów (1) recenzje gościnne (1) recenzje kosmetykow (1) recenzje kosmetyków (145) recenzje kosmetyków. (1) recenzje książek (279) recenzje książki (3) recenzje mangi/komiksów (3) recenzje olejków zapachowych (1) recenzje płyt (4) recenzje seriali (2) recenzje świeczek/wosków zapachowych (13) refleksyjnie (1) Regenerum (1) Regent House (2) relaks (7) relax (3) reportaże (3) Resibo (4) Revlon (2) Rimmel (2) Rival de Loop (2) rodzina (1) romans (3) romans historyczny (4) rosyjskie kosmetyki (2) rozdanie (1) rozwój zawodowy (2) ruch (1) Rzeszów (1) s-f (1) sala weselna (1) sałatka (2) samorozwój (2) Sandomierz (1) Sarah - Kate Lynch (1) Scottish Fine Soaps Company (1) Scrummy (1) sentymentalnie (8) seriale (1) serum do paznokci (1) serum do rzęs (2) serum do twarzy (3) serum do włosów (1) seryjni mordercy (2) Sesa (2) ShinyBox (2) silent disco (1) Skin Love (1) Skin79 (6) Sleek (6) słodycze (7) słodycze świata (2) słodycze wegańskie (1) słone przekąski (1) smaki (1) smaki dzieciństwa (3) snuff moves (1) Soap & Glory (3) Soap&Glory (2) sosy (1) spacerniak kulturowy (6) specjalna pielęgnacja (2) sport (1) sposób na... (3) spotkania blogerek (1) spotkania promujące książki (1) spotkanie blogerek (1) stalking (2) Stalowa Wola (4) Stalowi Czytacze (2) stalowowolskie spotkanie blogerów (1) Stara Mydlarnia (4) Stephen King (4) stosik (45) stosik biblioteczny (4) styl życia (11) Sylveco (3) szaliki (1) szampon do pędzli (1) szampony (4) Szlachetna Paczka (5) szminki (2) szukanie pracy (1) szybie przekąski (1) szybkie przepisy (18) ślub (1) ślub konkordatowy (1) Świat Książki (1) światełka (1) świeczki/woski zapachowe (23) Święta (6) święta. (1) tagi (9) tania kuchnia (1) targi książki (1) tarta (1) tbr (3) teatr (3) Teekane (1) tematy społeczne (1) terapia sztuką (2) terroryzm (1) Tess Gerritsen (3) The Balm (2) thriller/sensacja/kryminał (33) Tisane (2) tłusty czwartek (2) Tołpa (2) toniki do twarzy (1) tradycja (4) tradycja polska (4) trening antystresowy (1) trudne sprawy (1) trudności z pisaniem i nauką pisania (1) tusze do rzęs (1) tydzień w zdjęciach (24) Uczta Lodu i Ognia (1) ulga po opalaniu (1) Ultra Doux (2) ulubieńcy kosmetyczni (9) ulubieńcy miesiąca (8) ulubieńcy niekosmetyczni (6) ulubiona muzyka (2) ulubione (4) ulubione kosmetyki (4) ulubione książki (36) ulubione przekąski (1) ulubione przepisy (3) ulubione słodycze (1) ulubione zapachy (4) Unique (1) Urban Decay (1) Uriage (1) urlop (1) uśmiech (1) uzależnienia. psychologia (1) Vichy (1) Victoria's Secret (2) wakacje (1) walka z wągrami (1) wampiry (5) Warszawa (3) warsztaty (1) warsztaty kreatywnego pisania (1) weekend z książką (8) weganizm (4) wege (14) wegetarianizm (12) wieczorna pielęgnacja (2) Wielkanoc (1) wierzenia (2) wieś (2) wizyta u ginekologa (2) wolontariat (24) wspieraj lokalną gospodarkę (1) wspomnienia (1) współpraca (2) wychowanie dziecka (3) wydarzenia (8) wydawnictwa (1) wyjazd (2) wyniki konkursu (2) wyniki rozdania (1) wyróżnienia (1) wyzwania (2) wzmacnianie włosów (1) wzruszające (1) Yanke Candle (1) Yankee Candle (17) Yasumi (1) Yves Rocher (4) z baśnią w tle (1) zabawy dla dzieci (1) zakupy (3) zakupy kosmetyczne (4) zakupy ubraniowe (1) zamknięte klatki (1) zapachy (18) zapachy dla domu (2) zapachy dla kobiet (12) zapachy dla mężczyzn (2) zapachy na jesień (1) zapachy na lato (5) zapachy na wiosnę (3) zapachy od Avon (5) zapachy od Calvin Klein (1) zapachy uniwersalne (1) zapiski okularnicy (1) zapowiedzi recenzji (1) zapuszczanie włosów (1) zarządzanie stresem (2) zdjęcia (3) zdobycze kosmetyczne (1) zdrowe słodycze (1) zdrowie (5) zdrowie kobiety (7) zestawy kosmetyków (1) Ziaja (6) zimowa pielęgnacja (4) zmiany (2) Zoeva (1) zrozumieć kobietę (3) zrób sobie stop klatkę (2) zupy (2) zupy-krem (2) zwyczaje polskie (2) żel do twarzy (3) żel pod prysznic (2) żele do mycia twarzy (3) żele do mycia/produkty do kąpieli (3) żelki (1) życie (4) życie na emigracji (2) życzenia (8)